سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیام مدیر

با سلام به همه دوستان و بازدیدکنندگان محترم و هم روستائی های عزیز وخونگرم اکنون که وبلاگ روستای شهرستانک دیارکهن بعد گذشت سالیان دراز جای خود را در بین همه دوستان و شهرستانکی های عزیز باز کرده است از همه دوستان وهم روستائی های عزیز تقاضای همکاری و همیاری مضاعف داریم . خواهشمندیم مارادرارائه مطالب جدید ومفید یاری نمائید. هر نفر به نوبه خود در رشد و ارتقای آن تلاش کند از آنجا که بدون همکاری تمام همولایتی ها امکان اطلاع رسانی کامل در مورد روستا و اخبار و اتفاقات بروز وگذشته روستا وجود ندارد از همگان تقاضای همکاری داریم ما را در موارد زیر یاری نمایند.
1- ارائه اخبار روستا ( از آنجا که شاید اینجانب به موقع از اتفاقات روستا یا همولایتی های مقیم بیرجند یا دیگر شهر ها مطلع نشوم با خبر کردن به موقع بسیار با اهمیت می باشد)
2- ارائه مطلب در مورد روستا
3- ارئه عکس ها و اسناد قدیمی
4- ارائه پیشنهاد برای بهبود وبلاگ
5- معرفی این وبلاگ به سایرین
برای ارسال مطالب می توانید از قسمت نظر ها یا از طریق ایمیل وبلاگ به آدرس rezaei.shahrestanak@gmail.com اقدام نمایید. در صورتی که مطلبی را به ایمیل ارسال کردید حتما با ارسال یک نظر یادآوری فرمائید. باتشکر
پیام های شما

مصاحبه اختصاصی وبلاگ شهرستانک دیارکهن با جناب آقای مهدی مرتضوی رئیس شورای اسلامی روستای شهرستانک

آقای مرتضوی سلام علیکم ورحمت اله وبرکاته اینجانب ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) را به شما ودیگر هم روستائی های عزیز تسلست عرض میکنم.

سلام علیکم بنده نیز ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسن ( ع) را به شما وتمامی هم وطنان بویژه هم روستائی های عزیز تسلیت عرض میکنم وآرزوی فبولی عزاداری های شما عزیزان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

آقای مرتضوی درابتدا خواهشمند است خود را معرفی بفرمائید.

اینجانب مهدی مرتضوی شهرستانک دریک خانواده مذهبی درر وستای شهرستانک بدنیا آمدم ازهمان کودکی به عشق مولایم حسین ( ع) همکاری نزدیک با هئیت روستای شهرستانک داشته ام .

آقای مرتضوی از فعالیت های مذهبی وفرهنگی خود برای مخاطبان این وبلاگ مختصر توضیحاتی بدهید.

اینجانب بدلیل علاقه زیادی که به رشته ریاضی داشته ام درهمین رشته ادامه تحصیل دادم وبه لطف پروردگار هم اکنون مدیر دبیرستان شهید دکترعلی شریعتی شهرستان بیرجند مشغول به خدمت میباشم همچنین به عنوان سرگروه مدیران  دوره متوسطه شهرستان بیرجند ومدیرکاروانهای عتبات وعالیات شهرستان بیرجند خدمت گزارهستم.

درزمینه مذهبی نیز مدت 23 سال بعنوان عضو هیئت امنای روستای شهرستانک  همکاری نزدیک داشته ام و15 سال است که به عنوان رئیس هیدت متحده صاحب الزمانی روستای شهرستانک خادم  اهل بیت علیها سلام  میباشم همچنین مدت 5 است که  به عنوان عضوی از خانواده  شورای اسلامی روستای شهرستانک درخدمت مردم شریف روستای شهرستانک میباشم.

آقای مرتضوی اعضای هیئت امنای شهرستانک چند نفرند؟

هئیت امنای روستا از 7 نفرتشکیل شده که عبارتند از آقایان محمد مرادی- عنایت اله مرادی – محمدرضاسالاری – سید ابوالفضل حسینی شهرستانک – سید محمد حسینی شهرستانک – میرزاحسن مرتضوی و اینجانب مهدی مرتضوی شهرستانک.

آقای مرتضوی بیشتر بحث ما مربوط به روستای شهرستانک میباشد در مورد مراسمی که در ایام سال در این روستا برگزار میشود توضیحاتی بفرمائید.

روستای شهرستانک یک روستای مذهبی وسنتی میباشد که از قدیم الایام نسبت به برگزاری مراسمات مذهبی وسنتی تلاش وغیرت خاصی از خود نشان داده است وماحصل این تلاش وغیرت انجام مراسماتی همچون مراسم سنتی ایام عید باستانی – مراسم ایام ماه محرم الحرام وصفر – مراسم ماه مبارک رمضان – مراسم روز برات وغیره میباشد. دربین این مراسم ماه محرم وصفر از توجه بیشتری بین اهالی این روستابرخوردار میباشد.

آقای مرتضوی درمورد مراسم محرم امسال ونحوه برگزاری آن نیز توضیحاتی بفرمائید .

مراسم عزاداری سرور وسالار شهیدان همه سال در این روستا با شکوه وعظمت خاصی برگزار میشود وهرسال از سال قبل بهتر وبا شکوه تر برگزار میشود.مراسم از روز هفتم ماه محرم در حسینیه صاحب الزمانی روستا برگزار میگردد.تا شام غریبان ادامه دارد .صبح ها بعد از اقامه نماز صبح زیارت عاشورا وروضه خانی وعزاداری برگزار میگردد .درادامه این مراسم مراسم سنتی علم گردانی در سطح روستا برگزار میشود وبدین صورت است که علم دارها علم خود را به دست گرفته وبه همراه روحانیون به درب منازل اهالی روستا رفته وبرای درگذشتگان آن خانه طلب مغفرت وبرای بازماندگان آن خانه  غفران الهی طلب کرده واهل منزل نیز اگر نذر ونذوراتی دارد بین علم گردان ها توزیع مینماید مراسم سینه زنی ونوحه خوانی نیز بدنبال علم گردانها انجام میشود ومداحان اهل بین  به سینه زنی ومرثیه خوانی ادامه میدهند تا نماز ظهر وبرگزاری نماز ظهر که بدلیل وجود روحانی به جماعت خوانده مشود بعد ازاقامه نماز ظهربه عزاداران حسینی نهار داده میشود.مراسم با برپائی نماز مغرب وعشاء ادامه پیدا میکند وبعد از نماز نیز زیارت عاشورا وبدنبال آن سخنرانی ونوحه خوانی ومرثیه سرائی برگزار میگردد درپایان این مراسم نیز بزرگترها به همراه جوانان مراسم سنتی وقدیم حسن – حسن روبرگزار میکنند. مراسم روز تاسوعا نیز تا اذان ظهر واقامه نماز ظهر مثل روز قبل برگزار میگردد وبعد از اقامه نماز ظهر هیئت وعزاداران آماده پذیرائی از عزاداران حسینی روستای رومنجان وروستای عیلکی میشوند که یکی از سنت های قدیمی این روستا به شمار میرود.مراسم روز عاشورا نیز تا اذان ظهر مثل روز های قبل انجام میشود بعد ازاینکه علم گردان ها  به تمامی منازل روستا سرزدند وبعد از اقامه نماز ظهرعاشورا به مکانی به نام قتلگاه میروند ودر اآنجا به عزاداری ونوحه خوانی ومراسم سنتی درآوردن رخت از علم ومراسم حسن – حسین را انجام میدهند. مراسم شام غریبان نیز با حضور عاشقان اهل بین ( ع) در حسینیه روستا برگزار میشود.

آقای مرتضوی درصحبت های خود از انجام مراسم سنتی صحبت کردید در این مورد کمی توضیح میدهید؟

بله مراسم سنتی که ریشه در سالیان دور دارد در روستا طرفداران زیادی دارد تا حتی بزرگترها وافراد مسن نیز سعی میکنن از مولا وآقای خود مددبگیرند  ودراین مراسم شرکت کنند وآن هم بدین گونه است که تمامی افراد نفرسمت چپ خودرا گرفته وبا دست دیگر سینه میزندد ویک نفر به عنوان مداح به خواندن یک قطعه مذهبی میپردازد. از قدیم الایام خواندن این قطعه توسط آقای سید محمد حسینی شهرستانک از خادمان وپیرغلامان آقا ابا عبداله الحسین خوانده میشد وبعد ازهر بندی افراد حاضر ذکر حسن وحسین رو بلند صدامیزنند.

آقای مرتضوی این روستا چه امکاناتی دارد؟

این روستا خانه بهداشت روستائی – شرکت تعاونی وشرکت نفت – حمام جدید خورشیدی- دهیاری – مسجد جامع – حسینیه صاحب الزمانی وزینبیه که هنوز در حال ساخت میباشد.

آقای مرتضوی برای خوانندگان این وبلاگ بفرمائید که  ساخت مکان جدید زینبیه از چه زمانی شروع و تا کنون چه اقداماتی انجام شده است؟

حسینه روستای شهرستانک قبلا جوابگوی عزاداران حسینی وهیئت های مذهبی میهمان را داشت اما با گذشت زمان وافزایش افراد این مکان برای خواهران وبرادران کوچک میباشد سال گذشته یعنی تاسوعای سال 89 دعوتی به عمل آمد از جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین جناب  آقای رضائی امام جمعه محترم شهرستان بیرجند- بخشدارمحترم شهرستان خوسف  وهئیت همرا ه ودرآنجا کلنگ مکان جدید زینبیه به زمین زده شد به حول وقوه الهی تا کنون به همت خیرین ومحبان اهل بیت (ع) پیشرفت قابل توجهی داشته وبعد ازگذشت یک سال از زمان کلنگ زنی به مرحله دیوارچینی رسیده است. در عرض این یک سال عملیاتی همچون مسطح کردن زمین – پی کنی – آرموتوربندی – شناژ – جوشکاری ودیوارچینی بخشی از بنا انجام شده است .اجرای نقشه توسط برادرعزیزمان جناب آقای اکبرزاده شهرستانک صورت گرفته ودر این میان از نظرات معماران با تجربه نیز استفاده شده است.

آقای مرتضوی بفرمائید تا کنون چه مبلغی برای این مکان خرج شده است ؟

شکر خدا نسبت به این مکان لطف وعنایتی خاصی از جانب پروردگاروجود دارد و برای خرید مصالح با مشکل خاصی برخورد نکرده ایم تمامی عملیات اجرائی از قبل انجام پی کنی وبتن ریزی وجوشکاری وغیره توسط خود اهالی روستا انجام شده وبرای آن هزینه چندانی نشده است برای خرید مصالح مورد نیازنیز تا کنون مبلغ000/500/24تومان خرج شده است 

امسال نیز توسط خیرین محترم مبلغ 000/500/13 تومان جمع اوری گردید که برای ادامه کار میبایست آهن ودیگر مصالح خریداری گردد.

آقای مرتضوی آیا خیرین محترم فقط وجه نقد اهدا کرده اند؟

خیر هرکس به حد توان خویش در این امر خداپسندانه شرکت کرده واز خود باقی الصالحاتی بجا گذاشته است.

آنچه که براین قسمت از کشور مستولی شده است وجود خشک سالی های پی درپی میباشد که مانع شده تا مردم این روستا نتوانند وجه نقد اهداکنند. در این میان افرادی گوسفند نذرکرده اند که مقداری خرج مراسم اطعام عزاداران حسینی در این سه روز شده ومابقی آن به فروش رفته وبه حساب احداث مکان زینبیه واریز شده است . بودند افرادی هم بوده اندکه از ماحصل وتلاش یک ساله خویش نیز اهداکردهاند از قبیل (زعفران و زرشک وغیره .....)

عده ای هم وقت وکاروپیشه خود را وقف زینبیه کرده اند. اجرکم عندالله

آقای مرتضوی وجود روحانیون ومداحان اهل بیت چقدر دراجرای این مراسم مذهبی کمک کرده است؟

خداراشکر امسال از وجود روحانیون بومی وغیربومی بهره کافی را برده ایم مداحان اهل بیت نیز در اجرای این مراسم فعالیت وپشتکار خاصی داشته اند ومراسم آقا ومولایمان را هر چه باشکوه تر برگزارکردهاند ونگذاشته اند فرهنگ تاسوعا وعاشورا بی روح باشد.

خواهشمند است مداحان اهل بیت (ع) این خطه وروحانی معززی که دعوت کرده اید را معرفی بفرمائید.

آقای حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر زنگوئی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند وروحانیون بومی در اجرای این مراسم حضور فعال وباشکوهی داشته اند ضمن اینکه مداحانی همچون آقایان سید ابوالفضل حسینی شهرستانک – سید رضاحسنی شهرستانک – سید محمد حسینی شهرستانک ودیگرعزیزان به نوحه خوانی ومرثیه سرائی پرداخته اند.

برادرعزیز جناب آقای مرتضوی درپایان اگر صحبتی دارید با مخاطبان این وبلاگ بفرمائید.

بسیار خرسندم از اینکه افرادی همچون شما به فکر ترویج سنن این خطه ازکشور فعالیت میکنند تا این سنن به نسل های بعدی نیز انتقال پیداکنند وهمچنین کمال تشکر را روحانی معزز جناب آقا ی حجت الاسلام جناب اقای دکتر زنگوئی وروحانیون بومی ومداحان عزیز را دارم .لازم بذکر است که این هیئت به نان نامی صاحب الزمان (عج) برپاشده وجهت ترویج این فرهنک نیازمند یاری خیرین محترم در هرخطه از این کشور نیز میباشیم تا ساختمان جدید که به نام حضریت زینب(س)  خواهر گرامی امام حسین ( ع) میباشد را تکمیل کنیم تا انشا ء الله سال آینده مراسمات مذهبی را دراین دو حسینیه برگزارکنیم .

درپایان ازبانی وخیر مکان زینبیه خانواده برادرعزیزمان آقای خیرآبادی  وهمچنین مرحوم مغفور برات الله سالاری که مکان حسینیه را وقف نمودند تقدیر وتشکر نموده  واز خداوند متعال مغفرت وسعه الطاف الهی را برای این مرحوم خواستارم .

من نیز کمال تقدیر وتشکر را از جنابعالی به خاطر حضور پررنگ دراین روستا به ویژه این ایام رادارم واز خداوند متعال صبرو استقامت  وپیشرفت روز افزون را برای شما وخانواده محترمتان دارم خدانگهدار.

 

 

 


[ پنج شنبه 90/5/27 ] [ 1:52 عصر ] [ علی رضارضائی شهرستانک ] [ ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پیام نگار شهرستانک
نام شما
ساکن کجا هستید؟
پیام شما
پیام های شما
پیام های ارسالی شما

گل آقا
با سلام.با توجه به نزدیک شدن زمان ثبت نام شوراهای شهر و روستا خواهشمند است از کلیه افرادی که مایلند نام شورا ی اسلامی شهرستانک را یدک بکشند برای ثبت نام اقدام نمایند.ترس به دلتان راه ندهید که وقت ندارم یا نمیتوانم و...بسیار کار راحتیست فقط باید یک دست کت و شلوار تهیه کنید و کمی زبان بازی هم یاد بگیرید.اگه شورای سابق عملکرد ی داشته اند بیان بفرمایند تا تشویقشان کنیم.با تشکر.
جناب رضایی اگه امکانش هست پیامهای جدید وبلاگ رو در گروه تلگرامی شهرستانک هم درج نمایید.با تشکر
گل آقا
با سلام قابل توجه دهیار و شورای محترم روستا .خواهشمند است جهت معدوم سازی سگهای ولگرد روستا هر چه سریعتر اقدام بفرمایید.دیگر هیچ نقطه ای از روستا قابل نشستن نیست.همچنین آب روستا دیگر قابل آشامیدن نیست.حتما بایستی چند نفر از اهالی مریض شوند تا به فکر بیفتید. بعمل کار برآید.این گوی و این میدان.
گل آقا
با سلام خدمت هم ولایتیها. آقای رضایی شما خودتون رو اذیت نکنین با اینهمه نظرسنجی .من پاسخ تمام این نظرسنجیها رو در یک جمله بهتون میدم.در حال حاضر تنها دهیار و شورا و مداح و آبادگر و همه کاره شهرستانک کسی نیست به جز جناب علیمراد که یک تنه وقتش را صرف آبادانی شهرستانک می کند.خدا نگهدارش باشد .بقیه اسم و عناوین والقاب که در نظرسنجیهاتون نوشتین رو بزارین دم کوزه آبشو بخورین
احسان از بیرجند
خانواده محترم اقبالی وخاکسار: یکسال گذشت وباورمان نمیشود نبود عزیزتان را، یادش گرامی وخدایش بیامرزد
گل آقا
با سلام خدمت روحانی عزیز از بیرجند.به شما اگه سازمان تبلیغات حقوق نده میری بالای منبر بخاطر اسلام وامام حسین روضه مجانی بخوانین؟نه حاجی آقا این راه صرفه جویی و کمک به نیازمندان نیست.اینکه میگویند بجای دادن نذورات واز این قبیل کارها به نیازمندان کمک کنین ترفند دشمن است تا به تدریج رسم و رسومات عزادرای و نهایتا اعتقادات مردم به فراموشی سپرده شود.راههای صرفه جویی وکمک بهتر هم وجود دارد که عبارتند از البته اگه اهل بذل وبخشش هستین1:سوار شدن پراید بجای بنز 2 :زندگی در آپارتمان بجای ویلا 3:برگزاری مراسم سور وجشن در منزل بجای تالار4:پس گرفتن بیت المال از آقازاده ها و دزدانی که نامشان را بخاطر حفظ اعتبار نظام اسلامی نمیتوان برد( این حفظ اعتبار نکته مهمی است)5:برقراری عدالت در جامعه و از همه مهمتر چرا مراجع اعظام و تقلید دزدی از بیت المال را حرام اعلام نمیکنند؟؟؟؟ گویا فقط دزدی آب و نان حرام است و کشیدن قلیان.شما بیت المال را عادلانه تقسیم کنید مستمندان خود میدانند چطور شکمشان را سیر کنند.علمای قم وتهران بهتر نیست بجای تظاهرات برای شیخ نمر و فلسطین به حق خواهی از ملت خود برخیزند.شاید سکوتتان نشانه رضایت است؟
روحانی روستا از بیرجند
سلام فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین علیه السلام ویاران باوفای ان حضرت راخدمت تمام مردم شهرستانک تسلیت عرض میکنم واز تمام مردم این روستا خواهشمندم امسال مارا دربحث نذورات پای علم ها یاری کنند بجای خرید کیک کلوچه وغیره هزینه ان را بدهندتا بتوانیم با این نذوارات به نیازمندان روستا وابادی روستا کمک کنیم اگر کسی مخالف است با ما تماس بگیرد باتشکر
خسروی از اصفهان
یادمان باشد: اول نماز حسین، بعد عزای حسین اول شعور حسینی، بعد شور حسینی محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، بساطش آموزه است نه موزه تمرین خوب نگریستن است نه فقط خوب گریستن
خسروی از اصفهان
ورودیه حج رها کرده حسین وبه کجا می آید به گمانم طرف کرببلا می آید همرهش زینب وزنهای حرم،کودکها رحمی یارب که سوی خاک بلا می آید پیشواز آمده حر تا که بگیرد راهش زینب خسته ی گریان به نوا می آید این چه خاکیست برادر،بیا برگردیم نگرانم که چه ها بر سر ما می آید صبر کن زینب من منرل آخر اینجاست راضیم زانچه برایم به قضا می آید ازخدا می طلبم صبر برایت زینب زانزمانی که به ما سیل فنا می آید طول یکروز ببینی تو مصیبتهایی نگری پیکرم از راس جدا می آید دست عباس علمدار مرا قطع کنند چون زعلقم به امیدی سوی ما می آید می کشند اکبرو آنگاه به من می خندند تیر بر حلق علی اصغر ما می آید روز عاشور غروبش چه غم انگیز بود آتشی بر حرم آل خدا می آید جان تو جان یتیمان وزنان یا زینب وقت غارت که حرامی به جفا می آید باید آماده شوی بهر اسارت خواهر برتو در شام بلا جور وجفا می آید شیعه آماده شو بر نوکری اربابت ماه دلدادگی خون خدا می آید پیشاپیش تسلیت ایام محرم
خسروی از اصفهان
🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔰🔱🔱🔱🔱🔱🔱 👈 نکته اخلاقی دنیا خیلی زیباتر خواهد شد اگر بیاموزیم؛ دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، مؤدب باشیم، صادق باشیم، انتقاد پذیر باشیم، دیگران را آزار ندهیم، وجدان داشته باشیم، از کسی بت نسازیم، نظافت را رعایت کنیم، از قدرت سوء استفاده نکنیم، پشت سر کسی غیبت نکنیم، به عقاید همدیگر احترام بگذاریم، مسؤلیت اشتباهاتمان را بپذیریم، به همدیگر توهین نکنیم، به ناموس دیگران چشم نداشته باشیم و در مورد دیگران قضاوت و پیش داوری نکنیم...
مدیروب
فرارسید ماه محرم وایام سوگواری اقا ابا عبدالحسین برهمه عزیزان تسلیت
امیرسلیمان مالکی ازبیرجند
هیچی...فقط ماچاکرهمه عشقیایی که واسه مجلس امسال آقا حسین (ع) سنگ تموم گذاشتن و میزارن هستیم یاحق دم شما حیدری
بینام از شهرستانک
ممنون از زحمات‌بی دریغ شما مردم عزیز
مرتضوی از شهرستانک
از برادر عزیز جناب آقای کربلایی محمد اکبرزاده که با رنگ آمیزی بسیار بسیار زیبا به مسجد جامع شهرستانک صفای ویژه ای دادند صمیمانه سپاسگزاریم و به این برادر بزرگوارم نیز عرض خدا قوت دارم.
اجرای سفت کاری سرویس‌های بهداشتی زینبیه با سرپرستی جناب آقای مالکی ، به این پیر غلام آقا اباعبدالله الحسین نیز عرض خدا قوت و دست مریزاد داریم مالکی از تهران
سلام،ارزوی توفیق برای مدیر محترم واعضای وب ، بسیار زیباست خصوصا تصاویر برای ما که از آن دیار زیبا دوریم موفق باشید.وجای ما را در آن هوای پاک وطبیعت بکر خالی کنید.
روابط عمومی شهرستانک
مراسم تشییع جنازه مرحومه فاطمه کمیلی فرزند محمد رضا جمعه1395/04/25از ساعت9صبح در محل غسالخانه بیرجند و خاکسپاری مرحومه در روستای شهرستانک برگزار میگردد.لطفا اطلاع رسانی و حضور بهم رسانید.
ن م از مشهد
نتایج نظر سنجی با توجه به عملکرد دوستان قابل قبول نیست....
مدیروب
فرارسیدن بهار زندگی را به تک تک عزیزان هم ولایتی تبریک عرض نموده ،روزی هرروزتان را پیروزی و موفقیت از درگاه خداوندآرزودارم
خسروی از اصفهان
دوباره معجزه آب و آفتاب و زمین شکوه جادوی رنگین کمان فروردین شکوفه و چمن و نور و رنگ و عطر و سرود سپاس و بوسه و لبخند و شادباش و درود دوباره چهره نوروز و شادمانی عید دوباره عشق و امید دوباره چشم و دل ما و چهره های بهار هفت سین فرارسیدن نوروز و سال نو را به شهرستانکی ها تبریک میگویم. برایتان تندرستی و نیکروزی در سال نو آرزو دارم. باشد که سالی سرشار از شادی و کامروایی داشته باشید
مرتضوی از شهرستانک
پیام شما به نام خالق بهار و زیبایی یا مقلب القلوب والابصار ، یا مدبر الیل والنهار ، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال دستان پرنوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه ما می کنند . در سال جدید خورشیدی سبزی ، شادی ، کامیابی ، بهره وری ، اثربخشی فعالیتها و بهروزی همه ملت سرافراز ایران اسلامی به ویژه همشهریان خوبم را از درگاه ایزد منان آرزومندم . . .
خسروی از اصفهان
پیام نوروز این است دوست داشته باشید و زندگی کنید ، زمان همیشه از آن شما نیست . . .عیدتان مبارک
مدیروب
پیام های ارسالی دوستان سعی میشود در اسرع وقت در سایت قرار گیرد اگر تاخیری صورت میگیرد از این بابت عذرخواهم محمدحسین علیزاده از تربت حیدریه
با سلام لطفا با توجه به کوچک بودن و صعب العبور بودن مکان قتلگاه برای افراد مسن وخانمها نسبت به تغییر این مکان به کنار جاده تپه شوشکی که حد فاصل بین روستاهای شهرستانک رومنجان وعیلکی می باشدتا عذاداریها در صورت امکان مشترک وبا شکوهتر انجام شود مسیر نیز قابل تردد با وسیله نقلیه ونزدیکتر به حسینیه می باشد با تشکر
مرتضوی از بیرجند
ضمن عرض تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و خداقوت به همه مسئولین محترم ، به اطلاع همشهریان گرامی می رسانیم بحمدا... پس از پیگیری های مستمر مسئولین محلی و مساعدت های دولت محترم تدبیر و امید مراسم افتتاحیه راه رکات به خلیلان روز چهارشنبه مورخ 21/11/1394 در روستای خلیلان با حضور معاون محترم راه و شهر سازی و استاندار محترم و مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان افتتاح خواهد شد . با بازگشایی این مسیر فاصله 80 کیلومتری بیرجند شهرستانک به نصف تقلیل خواهد یافت .
مرتضوی از بیرجند
و قل جآء الحق و زهق الباطل. ان الباطل کان زهوقا/سوره‏ اسراء، آیه 81 بگو که حق آمد و باطل نابود شد که البته باطل رفتنی و نابود شدنی است. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا ، فرا رسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به همه ملت مسلمان و آزاده ایران اسلامی به ویژه همشهریان گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم .
مدیریت وبلاگ
خانواده محترم علیزاده
درگذشت آقا ابوالفضل عزیز را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض نموده وعلو درجات را برای آن عزیز سفرکرده از خدوند منان خواستاریم . روحش قرین رحمت واسعه الهی
مرتضوی از بیرجند
انا لله و انا الیه راجعون ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم علیزلده و مالکی و سایر فامیل وابسته ، بدین وسیله به اطلاع همشهریان گرامی می رساند مراسم تشییع و تدفین مرحوم مغفور شادروان کامبیز علیزاده امروز پنجشنبه 17/10/1394 ساعت 2 بعد از ظهر از محل غسالخانه بیرجند برگزار خواهد شد ، حضور یکایک سروران ارجمند موجب شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود . روحش شاد و یادش گرامی
خسروی از اصفهان
انا للله و انا الیه راجعون « و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی ، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی ، آغازی بی پایان را می سراید » درگذشت مرحوم خاکسار را به خانواده محترم تسلیت عرض و از درگاه خداوند متعال برایش مغفرت ، و اجر جزیل خواهانم .
کمیلی
جناب آقایان خاکسار واقبالی: درگذشت ابوی محترمتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم خداوند به شما صبر وبه آن مرحوم علو درجات عنایت فرماید . روحش شاد
مدیر وب
جناب آقای خاکسار: درگذشت ابوی محترمتان را به شما و خانواده گرامی تسلیت عرض نموده وعلو درجات را برای آن مرحوم خواستارم
مدیر وب
جناب آقای اقبالی نژاد: درگذشت ابوی محترمتان را به شما و خانواده گرامی تسلیت عرض نموده وعلو درجات را برای آن مرحوم خواستارم
گل اقا
با سلام وتبریک فرارسیدن ایام جمع آوری گل زعفران.انشا.. خیدون شما هرروز از روز قبل پرگل و بارتر باشه .فقط یاد شما باشه از خجالت گل ورزنو و گل پرکنو بدرآیه . خروس خوان صبح که سر خیدو میرین خور سفت د شال و کلاه کنی تا خنکی نخوره .باز نبینم بره باغون مردم رو آتش ده که شمار نفرین مکنن
حسن
سلام عالیه
حسین علیزاده از تربت حیدریه
با سلام لطفا کاربری محلهای عزا داری چند منظوره شود تا در دیگر ایام سال بلا استفاده نباشد
گل اقا
با تشکر ویژه از حضور مداحان عزیز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بالاخص سخنران بی بدیع و زبده جناب مرتضوی کبیر کدخدای ولایت شهرستانک (الهم صل علی محمد وآل محمد) .کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبووووووود،سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبووووووود.البته با لحنی شیوا و گریان به رنگ سرخ.
مرتضوی از شهرستانک
با سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبد ا...الحسین و یاران با وفایشان ، از حضور پر شور و شعور همه عزیزان در هیأت متحده صاحب الزمانی (عج) شهرستانک صمیمانه سپاسگزاریم ، ان شاء ا... خداوند از همه ما به لطف و کرم خودش این قلیل توسلات و عزاداری ها را قبول بفرماید .اجرتان با سید الشهداء
ازشهرستانک kk
در مورد پیامی که با عنوان یه شهرستانکی ، درج شده ، عرض شود بیخودی نام شهرستانک را یدک نکش، فرهنگ و شعور مردم شهرستانک بسیار بالاتر از این است که زود قضاوت کنند و بی ادبی کنند ، اهل هر جایی هستی بیخود خودت رو به شهرستانکی ها متسب نکن !
خسروی از اصفهان
یایید در ماه محرم اگر زنجیرمیزنیم ، قبل از آن زنجیر غفلت از پای خود باز کرده باشیم ... اگر که سینه میزنیم ، قبل از آن سینه دردمندی را از غم و آه پاک کرده باشیم ... خوب است اگر اشکی میریزیم، اما قبل از آن اشک از چهره ی مظلومی پاک کرده باشیم ... آن وقت می توانیم با افتخار بگوییم : یا حسین (ع )
مدیر وب
با سلام این وب سایت هیچ گونه ارتباطی به شورای روستای شهرستانک ندارد وبا وقت وهزینه شخصی خودم ساخته شده است لطفا زود قضاوت نکنید ودلتان راصاف کنید
یه شهرستانکی
شورا به جای این غلطا که با پول بیت المال سایت بزنه بهتره راه های روستا رو آسفالت کنه فوش ودریوری نشنوه
&&
گل اقا تو عصر حجر که نیستیم قرن 21 ها... اگه تو عصر حجری کمکت کنیم
مدیر وب
با سلام فرارسیدن ایام سوگواری سروروسالار شهیدان را خدمت تمامی عزیزان شهرستانکی تسلیت عرض میکنم .امسال نیز مثل سالهای قبل منتظر ارسال عکسها ، کلیپ ها ومطالب زیبای شما در مورد محرم هستیم امیدوارم مارا یاری نمائید. با تشکر
علی از بیرجند
با سلام ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم خواهشمند است برنامه های امسال مراسم عزاداراری شامل علم گردانی، سینه زنی، نذرو نذورات (برنامه سفره ابا عبداله الحسین) را جهت اطلاع دوستان اعلام فرمائید
گل آقا
سلام .نمیدانم ما ایرانیان چرا به خودمان هم دروغ میگوییم،شما عادلانه قضاوت کن ببین چندساعت از وقتتان در روز را با شبکه های اجتماعی و اینترنت و ماهواره به بطالت میگذرانید،تا بحال با خودتون فکر کردین چرا اینترنت شبانه رو رایگان به شما میدن؟برای اینکه پدر ایرانی ،مادر و فرزند ایرانی شب را بیدار بمانند تا روز را در کلاس درس،محل کار و خانه ویا هر مکان دیگر بحالت خستگی و چرت بگذرانند ونتیجه این چه خواهد شد؟دیگر وقتی برای فکر کردن و تعلیم وابداعات جدید نخواهد ماند.آیا شما خوشتان می اید محارمتان پای ماهواره چشمشان به بدن عریان نامحرم بیفتد؟یا با نامحرمان پیامک ردو بدل کنند؟به همه دوستان میگم هر کدامتان مطلب آموزنده و کاربردی که از این شبکه های اجتماعی یاد گرفتین بهم بگین تا به شما جایزه بدم.پس خودمان را با این توجیهات اشتباه که بلدیم چطور ازش استفاده کنیم گول نزنیم.قرآن بزرگترین ، امن ترین شبکه اجتماعی سازنده میان انسانها و بخصوص مسلمانان است.
گل آقا
با سلام.باید به عرض دوستان برسانم به جای درخواست عضویت و رواج تلگرام که باعث ترویج فساد و لاابالی گری و بی غیرتی و سستی بنیان خانواده در جامعه اسلامی میباشد دوستان را به دفاع از دین دعوت نمایند.انشاا.. به زودی از طرف مراجع تقلید کلیه شبکه های اجتماعی حرام اعلام خواهد شد و ترویج کنندگان آن مفسد فی الارض معرفی خواهند شد.کسانی که خودرا منتظر ظهور مینامند به فکر اصلاح امور مسلمین باشند نه به فکر به بطالت گذراندن اوقات خود و دیگران باشند.از اینهمه پیام وعکس و ویدیو چه چیزی عایدتان شده؟
رضا
جناب گل اقا شما بلد نیستی با تلگرام کار کنی چرا دیگران رو امرو نهی میکنی در ضمن شما بیزحمت دایه مهربان تر از مادر نباش. تا کور شود هرانکس نتوان دید
&&
گل اقا توبه کرده ....
مدیر وب
دوستانی که تمایل دارند در گروه تلگرامی شهرستانک با نام ((شهرستانک دیار کهن )) عضو شوند لطفا شماره موبایل خود را با ذکر نام به اینجانب( از طریق همین پنل )یا دوست عزیزمان جناب آقای مرتضوی ارسال نمایند
مدیر وب
سلام پیشاپیش عید سعید قربان را به همه دوستان شهرستانکی وحاجیان عزیز تبریک عرض میکنم



منتظر دریافت پیام های خوب شما عزیزان شهرستانکی هستیم
پیام های شما
امکانات وب